Engagera dig

Bli medlem

Du kan välja mellan två olika medlemskap. Ett gratis- och ett stödmedlemskap. Som gratismedlem hjälper du oss att få en starkare röst i samhället. Fler medlemmar ger oss större möjligheter att söka bidrag och kunna göra mer för nykomna ungdomar. Vi har detta medlemskap för att vi vet att många som vill stödja oss tillhör samhälles ekonomiskt fattigaste individer.

Som stödmedlem betalar du minst 50kr/år. Alla intäkter till Förbundet är ytterst viktiga för vår verksamhet. Bankgiro: 364-2261 (märkt inbetalningen med medlemskap)

Ensamkommandes Förbund tror på ett samhälle där integration är huvudmålet. Vi tror på att människor tillsammans kan påverka och göra skillnad. Genom att göra sig hörd och engagera sig i frågor som man brinner för kan man åstadkomma mirakel.

Om vi har många medlemmar visar vi att vi många tror på ett samhälle där vi tar hand om varandra. Det går även att bli stödmedlem i Ensamkommandes Förbund om man vill stödja oss ekonomiskt. Som medlem får du rösträtt på årsmöte.

Bli volontär

Vill du engagera dig, stötta och vara en del av det samhället vi tror på är du mer än välkommen att höra av dig till oss. Vi söker ständigt volontärer som vill vara med och driva vår verksamhet framåt. Det kan gälla allt från siminstruktörer till läxhjälpare. Inget arvode tillgodoses, men vi har öppen buffé på fika och kaffe!

Skicka iväg ett mejl till info@ensamkommandesforbund.se så hör vi av oss.

Stöd oss ekonomiskt

“Vi vill göra skillnad i samhället, ta det steget du också!”

hander_i_ringVår verksamhet är beroende av stöd från privatpersoner och sponsorer på olika sätt. Genom att stödja Ensamkommandes Förbunds arbete ekonomiskt ger du oss ökade möjligheter att arbeta för nykomna barn och ungdomarnas integrering och välmående. Pengar till vår verksamhet är förutsättningen för att vi ska kunna fortsätta vårt arbete på ett långsiktigt sätt. Det finns många olika sätt att visa ditt stöd! Ekonomiska bidrag är alltid mycket mycket uppskattade! Ingen gåva är för liten eller för stor, för oss är det själva tanken som är viktigast!

Bankgiro: 364-2261swish

Swish: 1235156211

Vi söker ständigt efter sponsorer som tror på ett samhälle som etableras genom ett humanitärt arbete för ungdomarnas och barns välmående. Vi uppskattar alltid era initiativ för att vi tillsammans skall nå våra mål. Genom att hjälpa oss med sponsringen blir du den som skapar förändring. Du blir drivkraften för att ungdomarna skall få samma förutsättningar som alla andra. En ideel organisation är beroende av olika aktörer, ta tillfället i akt och bli en av oss!

Företräder du ett företag med intresse av att sponsra socialt eller/och humanitärt arbete? Tveka inte med att kontakta oss!
(Kontaktuppgifter till både personal och styrelsemedlemmar hittar du under fliken “kontakt”).

Bli fadder

Våra ensamkommande barns målsättning är att representera sig själva. Detta är inte omedelbart möjligt i en ny och främmande miljö.

Vi har som ni säkert förstår ett enormt behov just nu av faddrar till de nyanlända. En fadder som är beredd att hjälpa med det som inte myndigheterna klarar i denna extrema situation. Som är beredd att stötta en osäker själ i en utsatt situation. Du och dina vänner kan göra en så stor skillnad som vuxen förebild och vi behöver dig nu!

Anmäl ditt intresse som fadder genom att skicka en mejl till info@ensamkommandesforbund.se

Vi kommer att hålla ett par informationsmöten om hur det är att vara fadder (datum ej satt) och kommer mejla dessa datum och adress till alla som anmält intresse om fadderskap. Hoppas verkligen att vi får träffa dig och dina vänner!

Ensamkommandes Förbund är en politiskt och religiöst oberoende ideell förening och drivs av ensamkommande ungdomar som bor i Sverige.