Stöd vårt arbete

Bli medlem!

Vi välkomnar och uppmuntrar alla att bli medlemmar i Ensamkommandes Förbund. Som medlem hjälper du oss att få en starkare röst i samhället och fler medlemmar ger oss större möjligheter att söka bidrag och kunna göra mer för nykomna ungdomar. Alla intäkter till föreningen är ytterst viktiga för vår verksamhet och vår möjlighet till framtida finansiering av vår verksamhet.

Ensamkommandes Förbund tror på ett samhälle där integration är huvudmålet. Vi tror på att människor tillsammans kan påverka och göra skillnad. Genom att göra sig hörd och engagera sig i frågor som man brinner för kan man åstadkomma mirakel. Som medlem får du rösträtt på årsmöte.

Hur?

Som medlem betalar du minst 50kr/år. Medlemskap betalas in antingen via bankgiro eller swish.

Bankgiro: 364-2261 (märkt inbetalningen med medlemskap)

Eller swisha till  1235156211

För att bli medlem behöver du också fylla i ett formulär vilket kan göras på plats på Mötesplats Otto eller online:

Stödmedlem

Om vi har många medlemmar visar vi att vi många tror på ett samhälle där vi tar hand om varandra. Det går även att bli stödmedlem i Ensamkommandes Förbund om man vill stödja oss ekonomiskt.

Bli volontär

Vill du engagera dig, stötta och vara en del av det samhället vi tror på är du mer än välkommen att höra av dig till oss. Vi söker ständigt volontärer som vill vara med och driva vår verksamhet framåt. Det kan gälla allt från siminstruktörer till läxhjälpare. Inget arvode tillgodoses, men du får garanterat erfarenheter, vänner och kunskap som vara lång tid i livet!

Skicka iväg ett mejl till info@ensamkommandesforbund.se så hör vi av oss så fort vi kan!

Bli fadder!

Våra ensamkommande barns målsättning är att representera sig själva. Detta är inte omedelbart möjligt i en ny och främmande miljö.

Vi har som ni säkert förstår ett enormt behov just nu av faddrar till de nyanlända. En fadder som är beredd att hjälpa med det som inte myndigheterna klarar i denna extrema situation. Som är beredd att stötta en osäker själ i en utsatt situation. Du och dina vänner kan göra en så stor skillnad som vuxen förebild och vi behöver dig nu!

Anmäl ditt intresse som fadder genom att skicka en mejl till info@ensamkommandesforbund.se

Vi kommer att hålla ett par informationsmöten om hur det är att vara fadder (datum ej satt) och kommer mejla dessa datum och adress till alla som anmält intresse om fadderskap. Hoppas verkligen att vi får träffa dig och dina vänner!

Stöd oss ekonomiskt

Vår verksamhet är beroende av stöd från privatpersoner och sponsorer på olika sätt. Genom att stödja Ensamkommandes Förbunds arbete ekonomiskt ger du oss ökade möjligheter att arbeta för nykomna barn och ungdomarnas integrering och välmående. Pengar till vår verksamhet är förutsättningen för att vi ska kunna fortsätta vårt arbete på ett långsiktigt sätt. Det finns många olika sätt att visa ditt stöd! Ekonomiska bidrag är alltid mycket mycket uppskattade! Ingen gåva är för liten eller för stor, för oss är det själva tanken som är viktigast!

Bankgiro: 364-2261

Swish: 1235156211

Företag för social hållbarhet?

Företräder du ett företag med intresse av att samarbeta för att bygga långsiktig social hållbarhet i Malmö & Skåne? Tror du också på att ett mångfald av erfarenheter, idéer och kompetens faktiskt är ganska grymt att ha?

Kontakta oss så pratar vi mer!

Kontakta oss så
pratar vi mer!