Aktiviteter och stöd

På Mötesplats Otto kan du komma bara för att hänga eller slappna av. Du kan spela Fifa, biljard, läsa, fika och snacka skit. Du kan också komma för att få stöd. Vi erbjuder läxhjälp alla vardagar från kl 16.00. Men det är många som önskar läxhjälp och vi har inte alltid tillräckligt med volontärer. Så va beredd på att få vänta en stund. Nu under Corono-pandemin och vi enbart har öppet för bokade möten kan du boka ett möte för läxhjälp.

Du kan också komma hit om du behöver prata med någon, om något har hänt eller om du mår dåligt. Vi lyssnar gärna och kan ge råd om du vill. Vi kanske också kan tipsa om andra ställen du kan få hjälp på.

Vi kan också stötta dig i kontakt med myndigheter eller vården.

Du kan också komma hit för att kopiera, scanna eller få hjälp med att förstå olika papper och dokument.

Du kan också komma hit om du vill ha hjälp med att skriva CV, personligt brev eller söka jobb.

Varannan tisdag har vi också juridisk rådgivning. Då kommer juristen Cecilia från Svenska Röda Korset. Du måste boka om du vill träffa Cecilia. Prata med personalen om hur du bokar.

Ibland åker vi också på utflykter eller läger så fråga också personalen om du är sugen på det!