Studentskiva

Vi bjuder in just dig för att fira tillsammans med oss på Malmö Live! Tillsammans med oss från Ensamkommandes Förbund firar vi ensamkommande ungdomar som i år tar studenten här i Malmö. Vi firar med en färgsprakande studentskiva där vi bjuder på vegetarisk mat, föreläsning, tal och musik.

Ensamkommande barn och unga har tagit sig till Sverige efter att ha förlorat nästan allt i sitt hemland eller under vägen hit. Att komma som ensamkommande innebär även att starta om sitt liv från noll. Här i Sverige har de fått möjligheten att få en utbildning och gå i skolan, vilket flera aldrig haft möjlighet till tidigare.

I år tar flera ensamkommande ungdomar studenten och det ska vi fira! Vi ska fira resultatet av dessa ungdomars kamp, att ha klarat gymnasiet i ett nytt land på ett nytt språk är en fantastisk framgång. Vi anser det värt och viktigt att uppmärksamma deras bedrift att trotsa oddsen och att ha klarat det som många gånger känts omöjligt.

Stort grattis till duktiga studenter! Vi ses och firar tillsammans på Malmö Live den 18/6 kl 17-20. Nedan ser du kvällens upplägg samt hur du anmäler dig:

17:00 – 17:40 Mingel, mat ( vegetarisk buffé)

17:40 – 18:40 Cermoni med tal och livemusik

18:40 – 19:00 Gratulation

19:00 – 20:00 DJ och dans

Om du vill anmäla dig eller har några frågor kontakta:
omid.mahmoudi@ensamkommandesforbund.se

Välkomna att fira med oss!