Glada nyheter

Tunga ord och röster!

ALLTSÅ NU HÄNDER! Nu drar vi igång vårt nya satsning för alla unga som gillar att skriva lyrik och poesi!! Med stöd av Roskilde festivalen vill vi presentera projektet Tunga ord och röster!

Vi har ju flera år nu sett hur grymma många unga och unga vuxna idag är på att ta makten över språket, slipa det och använda det som slagträ mot orättvisor, ojämlikhet, rasism och maktmissbruk. Bara kolla rörelsen Ortens bästa poet som flera år arrades av Förenade förorter, alltså woow! Så synd att de inte fick mer stöd!

Även på Mötesplats Otto har vi många besökare som är skickliga med orden, som uttrycker sina tankar, erfarenheter, smärtor, klokheter och engagemang i olika frågor med stor kraft och klokhet. Poesi från idéer och känslor som skrivs i rader vid sidan om läxor, på sociala medier, på gatan.

I projektet kommer vi ha inspirations- och samtalsträffar (utomhus till pandemin lagt sig), individuellt stöd i skrivande och kloka och coola gästpoeter. Vi kommer också ta fram antologier och avsluta med en poetry slam tävling här i Malmö!

Tusen tack Roskilde-festivalen för att ni tror på vår förening och alla unga vi möter!